Whirlpool JT 359

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool JT 359 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

broekhovenf 14-07-2013
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Na enkele jaren de Whirlpool te hebben gehad, ben ik er volledig op afgeknapt. Na korte tijd de binnenlamp defect. Aangezien je het hele apparaat moet slopen om een lamp te vervangen, heb ik dat er maar bij laten zitten.
Nu, na enkele jaren springt constant de aardlek schakelaar, dus het apparaat is gewoon niet meer te gebruiken.
Best een duur apparaat geweest, dus voor mij geen Whirlpool meer gezien de bagger kwaliteit !!

e.ritzer 05-12-2010
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Heb 'm nu 5 jaar... Niks doet het meer alleen het klokje nog en het starttekentje. Heb hiervoor 18 jaar een sharp gehad en nooit een storing. Deze whirlpool werkt slecht, je weet nooit of ie start of niet. Dan weer slaat ie tijdens het proces uit omdat ie te warm wordt, kan je alles weer in een pan gooien. Lampje niet zelf te vervangen, dus je ziet niet of het goed gaat. Aan-knopje geeft alleen een starttekentje in het scherm en doet vervolgens niets. Iemand een idee?
Op naar de volgende sharp maar weer.

Corrie1 06-01-2013

Zal hem nu ook ongeveer 5 jaar hebben. Helaas is er weer een probleem met de ventilator waardoor hij bij de warme lucht functie spontaan uitvalt. Als de ventilator los is doet hij het weer. Heb al een nieuwe gehad en daar ook al binnen garantie een nieuwe ventilator. Was destijds een goed geprijsde oven/magnetron. Daarvoor een Bosch die het 15 jaar deed. Een nieuwe zal geen Whirlpool meer zijn!

Flop 04-07-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Zijn er gebruikers die ook last habben dat de voorruit van de klep tijdens het koken aan de binnenzijde wit uitslaat en daarna niet geheel meer weg trekt?
Whirlpool wist mij te melden dat dit normaal is, maar ik geloof er niets van! Het is pas sinds kort en ik heb 'm toch al een jaartje!
Ook de ventilator maakt ontzettend veel lawaai als ik tijdens het koken de magnetron opent om te bezien of mijn warme hap al gaar is! Is dat soms ook normaal!

marleen04 13-06-2008

Ik heb nu sinds 2 weken de whirlpool jt 359 alu in gebruik
en heb er geen moment spijt van.
Ik heb al lang niet zoveel meer gebakken als nu in die 2 weken met de crisp.
Het was in korte tijd allemaal klaar en de vlaaien waren over heerlijk.Ook het vlees , gehaktballen en de in bladerdeeg gevulde met kaas en ham broodjes.
Een geweldige uitvinding en een geweldig apparaat, met veel mogelijkheden.

Anoniem 08-01-2013

Op het lage rooster is het beste dan staat het bakblik tevens redelijk in het midden! Veel succes met deze prachtige super machine! Ik heb al een tijdje en nog steeds zeer tevreden!

leten2013 07-01-2013

Hallo Marleen
Heb je weleens brood of cake gebakken op de heteluchtfunctie en zoja moet ik de brood of cakeblik dan op het lage rooster zetten?
Bij mijn vorige combi was een inschuifbaar rooster.
Bij deze dus niet ik heb al een keer het bakblik op de bakplaat gehad maar dat werkt niet want het brood was niet gaar, terwijl ik wel 200gr. in gesteld heb!

JV1 29-03-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

In navolging van vrienden en mijn buren deze combi aangeschaft. De oven is heel snel op temperatuur. De criisp gebruik ik heel vaak om vlees te braden, wat veel sneller werkt dan de pan en het stomen van groenten duurt ook maar een paar minuten en deze hebben dan veel meer smaak. Er zit ook een mogelijkheid op die automatisch je eten opwarmt zonder dat je iets moet instellen.
Het is wel even een studie, die bijzondere functies maar dit is echt een ongelovelijk topapparaat!

ditje 02-01-2016

hoe krijg ik de automatisch er af ?

ditje 02-01-2016

het dispile geeft err2 aan wat betekend dat ?

Erik A. 27-01-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

na twee jaar (niet-intensief gebruik) heeft ook bij mij het lampje het begeven. Wat een drama om dit te vervangen!!!
De hele omkasting moet worden verwijderd, inclusief de voetsteunen en bovendien heb je een speciale zeskantige schroevendraaier nodig.
Dan moet je een metalen afschermkapje verwijderen door voorzichtig de zijkanten in te drukken en door schuiven en trekken dit eraf krijgen. Dan het lampje zelf: dit zit niet in een schroefvatting, maar dient met socket en al te worden verwijderd. Dus niet te vervangen door een kant-en-klaar lampje!! Morgen eens de service bellen om te vragen of ik zo een opgestuurd krijg. Opletten voor kortsluiting door de vrijgekomen klemmen (goed isoleren met elektrische kleefband).
Ik kan goed overweg met techniek, maar die hele rammetam heeft me meer dan een uur gekost. Totaal onverantwoord op deze manier een lamp te moeten vervangen die dan nog bovendien geen standaard lamp is.

Kaylee 16-01-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Na alle voor en tegens gelezen te hebben, dacht ik ,ik ga er maar voor.... Omdat hij toch zoveel mogelijkheden had.
Nou ik heb hem precies drie dagen gehad.
Perfect in alle extra's,echt geweldig. dat moet ik toegeven
Maar de oven laat toch wel erg te wensen over. De derde dag, tijdens de tweede bakbeurt in die dagen, begon me het schoepenrad achterin toch een lawaai te maken en te ratelen, echt niet verantwoord. Ook het display viel uit toen hij warm werd. Maar daar kon ik nog wel mee leven. Maar het kabaal dat hij maakte was verre van normaal.
Gelukkig in een winkel gekocht waar ik binnen 2 weken mijn geld terug kon krijgen.

Corrie.1 13-01-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Heeft niemand hier problemen met de hete lucht. Na ca. 50 minuten bakken verschijnt ERR3 en voor die tijd valt de verlichting uit op het display.

Heb inmiddels mijn tweede apparaat en weer dezelfde ellende. Mijn eerste apparaat schafte ik in juni 2007 aan. In het twee apparaat was ook het draaiwiel defect. Ontzettend veel lawaai zodat je het niet durft te gebruiken.

De klantenservice van Wirlpool kost je een eeuwigheid.

Ik heb spijt dit apparaat gekocht te hebben, Gelukkig nog steeds garatnie en die blijf ik gebruiken.

Met magnetron, crisp en stomen geen problemen. Dat gaat prima.

Corrie.1 12-01-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Nou het is weer mis met het apparaat. Maandag het draaiwiel vervangen (zie eerder). Alles leek het te doen.
Vandaag weer met hete lucht gebakken. Na ruim 50 minuten bakken op hete lucht 150 graden Celsius met het niewue apparaat wederom Err3. Gelukkig was de koek klaar en smaakte goed.

Vreemd genoeg viel ook na uitzetten het lichtje op de display uit. Maandag ga ik weer al mijn geduld verzamelen en Wirhlpool bellen.

Ik ben bang dat er iets systematisch mis zit. Ga proberen mijn geld terug te krijgen.

In ieder geval blijf ik tot en met de garantietijd proberen een nieuw apparaat te krijgen.

De magnetron en crisp functie hebben nog geen storingen gegeven. Niet met dit apparaat en niet met het ingeruilde.

Ik heb nog nooit zo veel spijt van een aankoop gehad.

greydove 08-01-2008
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

't Is toch belachelijk,dat ik de fabriek moet bellen om een binnenlampje te verwisselen! Normaal zou zijn...de 7 achterschroefjes los en de buitenkant naar achteren schuiven zodat alles bereikbaar is? Er is echter geen beweging in te krijgen en ik wilde er niets aan forceren...en dat voor een ex-monteur van kranen en heftrucks??

Dijkhuizen 26-12-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Goed apparaat doet wat die doen moet.
De sens 6 functies doen het naar tevredenheid.
Ook bij ons als het de ovenfunctie aanstaat valt het display weg dus i.p.v dimmen gaat het uit

tbeest 15-12-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Veel is al genoemd hier. Ding doet het op zich prima. Staat mooi in de keuken.
Na plaatsing kwamen we achter een deukje in de plaat a/d achterkant - bleek dat de ventilator die de hete lucht in de oven blaast niet werkte hierdoor, de aandrijving zat vast tegen de achetrplaat zeg maar.
Nogal gevaarlijk lijkt me, het element wordt wel heet. We hadden dit niet door.... Verder geen waarschuwing of niks. De oven werd dan ook niet echt warm hierdoor. Ik heb het zelf opgelost (beetje uitdeuken) zodat de ventilator weer geen draaien maar dus erg verwonderd dat er geen beveiliging in zit tegen obstructie van zo'n ventilator.
Afgezien hiervan weinig problemen. Af en toe het probleem dat ie niet meer piepte en dat kwam dan op een gegeven moment wel weer spontaan terug.
Verder zijn er veel mogelijkheden met dit apparaat. Magnetron doet het goed, de hete lucht oven ook, wordt goed heet. Inderdaad wel zoveel mogelijkheden dat je soms goed moet zoeken hoe iets moet en kan. Zeker met de 6th sense - waarbij mijn ervaring is dat de tijden (b.v. ontdooien) meestal wel een iets langer zijn (dus b.v. meer gewicht invoeren helpt).
Al met al blijft ie het nu nog steeds goed doen dus wel tevreden.

dapee2007 12-11-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Monteur is langs geweest voor err3 melding: zijn antwoord was eigenlijk dat er te veel gebruikers op de groep zaten, waardoor de spanning te laag werd op het moment dat én de magnetron ingeschakeld was en er andere apparaten ingeschakeld waren. Door dit spanningsverlies schakelt het apparaat zich vanzelf uit als 'n soort 'beveiliging'.

Sinds we dit weten, letten we op of er niet andere apparaten aangaan/aanstaan als we gaan bakken en tot nu toe heeft dat nog geen err3 melding opgeleverd. Lijkt er dus op dat dit toch de oorzaak was.....
(Tevens laten wij onze meterkast checken want waarschijnlijk klopt daar ook het één en ander niet. Het zou immers niet moeten kunnen dat de spanning zo drastich omlaag gaat van 'n paar apparaten... Maar dat even terzijde)

We hebben nu al diverse producten erin gebakken en dit gaat echt perfect! Appeltaart, perentaart, brood, groente stomen, aardappelgratin, alles is tot nu toe goed gelukt, dus áls hij 't doet is 't een goed apparaat!

A.s. donderdag wordt er weer volop gebakken want dan staat een feestje op 't programma. Eens kijken of hij dan weer foutmeldingen genereert.

Kansberg 01-11-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Wij hebben dit app. gekocht vanwege de mogelijkheden, de deur die aan de onderzijde schaniert en de vormgeving. Tot op heden bevalt hij erg goed en doet hij keurig wat hem opgedragen wordt.
Het app. heeft één blonde eigenschap: zodra men het app. inschakelt valt na enige tijd de verlichting van de display uit, terwijl je juist op zo'n moment wil weten hoe ver het app. is en welke functies er zijn ingeschakeld.
Verder is het beslist een aanrader, zeker voor de prijs die wij er voor betaald hebben

Pascal DP 13-10-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

We hebben deze oven nu enekel maanden in gebruik en zijn er nog steeds zeer tevreden over. Nog geen enkel probleem mee gehad. De Crispplaat werkt echt fantastisch, dit is een absolute aanrader. Op de crispplaat bereiden we Vlees (gehaktballetje, worst, steak, rosbief,...) en heb ook de crisp cake vorm gekocht, op 8 min. heb je een lekkere 4/4 cake. En zoals eerder hier gezegd is de piza ook perfect. De Jetdefrost functie is ook zeer handig, kortom, lof over dit product.

gea luit 04-09-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Ik ben zéér enthousiast. We hebben de magnetron nu een paar weken. Alles lukt en wordt heerlijk. Pizza, vlees, groente, appeltaart, cake, noem maar op!
En snel met de gecombineerde functies!
Echt een aanrader.
Je krijgt er ook van alles bij: stoomschaal, crispplaat, bakplaat.
Echt SUPER

miep_13 16-08-2007
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Na het lezen van alle voors en tegens op deze pagina was ik niet helemaal zeker of ik er wel voor moest kiezen. (Best prijzig, en toch wel wat vervelende reviews) In de winkel trof ik een zeer behulpzame, aardige dame, die me liet zien dat zij dit merk ook in hun pers. keukentje had staan. Kon daar alles uitgebreid bekijken en vragen stellen. Door haar enthousiaste uitleg en ervaring met alle mogelijkheden, en voorbeelden van recepten ben ik overstag gegaan. Heb deze magnetron nu enkele weken in huis.(JT359Alu) Staat niet alleen mooi op het aanrecht, maar is een echte aanwinst. De stoomfunktie is fantastisch, de aardappelen en groenten zien er mooi uit en smaken superlekker. Heb laatst ook maiskolven gestoomd, in 10 minuten klaar en overheerlijk! Alles gaat supersnel, en je hoeft niet steeds te kijken of er iets overkookt. De schaal is ook geschikt voor grotere hoeveelheden, alleen dan zelf de tijd iets aanpassen. Over de Crispfunktie raak ik maar niet uitgepraat. Kip, snacks, eieren met spek, aardappeltjes, rostie, gegrilde groenten, pizza, noem het maar op en er komt een heerlijk krokant smaakje/korstje aan, en dat tig keer sneller als in een oven, grill, of koekepan. Het ziet er heerlijk uit, en het smaakt overheerlijk. Ben best wel een kookgek, en dit apparaat zorgt ervoor dat alles in een veeeel kortere tijd op tafel staat, zodat ik ook doordeweeks eens wat uitgebreider kan koken. De verkorte gebruiksaanw. heb ik op een kastdeurtje gehangen, de symbolen moeten nog even wennen. Kortom, een supergeweldig apparaat! Piepklein minpuntje: erg weinig recepten/tips in het bijgeleverde kookboekje, waardoor je onnodig moet gaan experimenteren met bepaalde gerechten. Als iemand nog tips en/of recepten(boekjes) weet, dan graag.........

Isabelle_be 09-11-2006

Ik heb de Whirlpool 359 een week en ben er tevreden over! 't is wat zoekwerk in
het begin. Ik heb er op de crisp al hamburgers en fishsticks gebakken,
aardappeltjes gestoomd en een cake gebakken op combi hete lucht en alles is
toch goed gelukt!

Javel 30-10-2006
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Prima apparaat. Doet alles wat ik er van verwacht. Mooie appeltaarten.
Magnetron werkt perfect op verschillende standen. Stoomfunctie uit de kunst.
Pizza op Crispplaat perfect! Aanrader!

Chris van Hinsbergen 11-09-2006
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Een heel uitgebreide combimagnetron, maar een miskoop in mijn ogen. Laat u niet
verleiden door de vele functies, want lang niet alle functies doen het goed. De
heteluchtoven, wat je toch meestal gebruikt, doet het slecht en er zijn veel
andere problemen gemeld.

De bediening in de deur is niet handig als je de magnetron hoog hebt staan (op
een koelkast oid). Je kunt dan niet meer goed lezen wat er op het display
staat. Ook is het dan niet handig dat de deur naar voren toe openklapt, omdat
je dan niet meer goed in de oven komt. Een deur die naar links opent is dan
handiger.

Veel problemen gehad, met een tijdsklok die twee keer te snel liep en zoals
eerder gezegd de heteluchtoven die faalt. Ook deed de 6th sense niet wat hij
moest doen, het eten kwam er koud uit (wellicht te maken met dat element). Kijk
eens naar de SHARP 898, die is goedkoper, heeft grill/oven/magnetron en doet
het bij ons prima, wordt wel warm en de klok loopt gewoon normaal.

Boris31 03-08-2012

Uw commentaar op de manier waarop de deur open gaat, is in mijn ogen vreemd. Als ik een apparaat koop, weet ik van tevoren waar het wil plaatsen en of het dan handig of onhandig is dat een deur naar voren of opzij opengaat.

Officiële reactie van BCC 20-09-2020

Beste Frans,

Bedankt voor jouw review over onze deskundige medewerkers.

Groetjes,
Team BCC

dindin 10-09-2006

Na 12 jaar gaf onze oude Whirlpool combi de geest en hebben we vrijwel zonder
aarzelen deze gekocht. Tot nu toe dezelfde prima kwaliteit. Wat erg goed bevalt
zijn de nieuwe ovenplaat die niet meedraait, en het 6th sense stomen. Vooral de
ovenplaat maakt het hebben van een 'gewone' oven volledig overbodig.
Het bedieningsgemak vind ik beduidend minder dan van het oude model. Ik mis nog
steeds de draaiknop voor het instellen van de tijd, en de aparte pre-heat knop
voor het voorverwarmen. Ook heeft de oven geen 250 graden meer, maar haalt
maximaal 225. Tenslotte is het geluidssignaal niet erg hard.

theo zijlman 11-06-2006

Helaas slaat de nieuwe oven na ongeveer 35 min. op 225 te hebben gedraaid weer
af (zucht). Dus helaas nog niet goed. Ga morgen weer terug naar de winkel.

microchef 14-05-2006
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

Leek in het begin een goede magnetron, de laatste tijd ontdek ik steeds meer
problemen in de aansturing. Laatst was ik een rollade aan het ontdooien.
Halverwege sprong de magnetron uit zichzelf op de grilstand (rollade zat nog in
plastic, dus weggooien maar). Verder slaat de oven bij langdurig gebruik (>30
min) uit zich zelf af. Dit gebeurt zonder piepje. Je ontdekt het pas als 5
minuten later ook de ventilator uitvalt. De ingezakte cake is dan voor de
vogels. Ook blijft de oven wel eens op 150 graden hangen, terwijl ik 225 heb
ingesteld. Ben benieuwd of er meer mensen zijn waarbij de magnetron deze kuren
vertoont.

kluifje 17-04-2006
Geschreven voor: Whirlpool JT 359

We hebben deze Combi nu langer dan een maand in bezit. Een geweldig apparaat!!
Wel even een studie opzich welke mogelijkheden je allemaal kunt gebruiken, maar
dat is met elk apparaat. Hier zitten nu eenmaal vele functie's op, dus ook wat
meer studie.
Soms toch ook wel spannend hoe iets eruit komt. Diepgevroren gehakt 500 gr.
is binnen 2.45 min geheel ontdooit en klaar om hamburgers van te maken. Ideaal
om toch met producten uit de diepvries, snel iets op tafel te zetten.
Voor het grillen/ combi hebben we een Römertopf aangeschaft ( een schaal van
aardewerk) en doe daar dan het vlees b.v rollade in met appeltjes/ paprika e.d.
en de deksel erop. Ongeveer 30 min in de oven en hij is gaar en blijft heerlijk
sappig.
Al met al......hou je niet van koken en wil je direct/snel eten, dan zou ik
gewoon kant en klare maaltijden halen bij de supermarkt.
Vind je koken leuk en wil je een goed hulpmiddel voor lekkere gerechten, koop
dan deze KEUKEN HULP.
Het receptenboekje mocht inderdaad wel wat duidelijker, met ook meer recepten
die je dagelijks snel eet en niet alleen zondag-gerechten

EET SMAKELIJK en Suk6

Tom magnetron 06-04-2006

We hadden voorheen ook een whirlpool die doet het na 17 nog steeds en staat nu
op werk! De nieuwe is een mooi apparaat. Er zitten zoveel functies op dat je
niet eens weet welke je moet kiezen. Bij ons staat de magnetron vrij hoog
waardoor het display vrij lastig is af te lezen. Ze konden de bediening ook wel
wat makkelijker houden, moet best vaak het boekje erbij pakken. Kwa werking is
het echt een goed apparaat en hoop dat deze ook weer dik 15 jaar zal meegaan.
Je krijgt er ook een hoop accesiores bij. Met stomen zijn je aardappels nog
lekker dan tevoren.